Överklaga
Om du som deltagare har synpunkter på hur din utbildningen sköts, vill överklaga ett beslut eller framföra klagomål på hur ett ärende hanterats så kan du vända dig till flera olika kontaktpersoner både på och utanför skolan. Du kan även kontakta Folkhögskolornas studeranderättsliga råd - FSR.
Har du synpunkter på din utbildning?
Kontakta:
- Linjeledare
- Biträdande rektor för allmän kurs
- Rektor
- Områdeschef för utbildning och arbetsmarknad
- Regional tillväxtnämnd
- Folkhögskolans studeranderättsliga råd (FSR)
Har du synpunkter på internat, mat, städ, vaktmästeri?
- Husmor
- Rektor
- Områdeschef för utbildning och arbetsmarknad
- Regional tillväxtnämnd
- Folkhögskolans studeranderättsliga råd (FSR)
Du kan kontakta Folkhögskolornas studeranderättsliga råd (FSR) för att få råd och stöd om du har ett klagomål på hur skolan hanterat ditt ärende. FSR är fristående från Kävesta folkhögskola, och består av personer som inte är anställda på skolan.
FSR kan framför allt hjälpa dig som är missnöjd med disciplinära åtgärder, avstängning, avskiljning, avtalstvister, närvarorapportering, studieintyg och falsk marknadsföring. FSR kan inte häva ett beslut, men de kan ge skarpa rekommendationer till skolan.
Du kan även göra en skriftlig anmälan till FSR om du vill att de ska granska ditt ärende. Gör det senast ett år efter att du avslutat kursen.
Hade du nytta av innehållet på denna sida?
Skicka gärna förslag till oss på hur sidan kan förbättras
Tack för din återkoppling!
Senast uppdaterad: den 28 augusti 2024